În data de 28 septembrie 2020, Sindicatul Român al Jurnaliștilor MediaSind a acționat în judecată conducerea Societății Române de Televiziune deoarece a refuzat să răspundă la întrebările referitoare la emisiunea Down The Road pentru care a plătit aproximativ 25000 de euro doar pentru prezentatorul Mircea Radu, iar restul sumelor fiind considerate informații confidențiale!
Având în vedere informațiile publicate de către MediaSind TVR (amănunte aici: MediaSind TVR solicită ANI și DNA să cerceteze neconcordanțele flagrante din declarația de avere a șefului Serviciului Comunicare din TVR!) referitoare la inadvertențele existente în declarația de avere a fostului șef al Serviciului Comunicare, Relații Publice și Protocol din Societatea Română de Televiziune, Mircea Aurelian Radu, am solicitat conducerii TVR să ne răspundă la mai multe întrebări clarificatoare. Răspunsurile oferite de șefa TVR Doina Gradea sunt halucinante, și dezvăluie, practic, aroganța și lipsa de transparență a unui management abuziv:
1.Care a fost bugetul alocat emisiunii Down The Road (suma totală, sume alocată pentru drepturi de autor și sume alocate pentru producție).
Răspuns TVR: Considerăm că această solicitare nu se încadrează în dispozițiile Legii nr.544/2001.
2.Cum a fost selectat prezentatorul emisiunii? A fost organizată selecție sau a fost negociere directă? Dacă nu, precizați motivele.
Răspuns TVR: Prezentatorul emisiunii Down The Road a fost selectat de echipa de producție, împreună cu deținătorul licenței, astfel încât să corespundă profilului prezentatorului: moderator de televiziune, participant la emisiuni gen reality, cu mare priză la public.
3.Ce implicare în selectarea și încheierea contractului a avut președintele-director general al instituției?
Răspuns TVR: Programul a fost ales în urma participării Președintelui-Director General SRTV, alături de Directorul de Programe și Directorul de Canal la evenimentul EBU Creative Forum, acolo unde au fost prezentate cele mai noi și mai de succes formate de televiziune din cadrul EBU. Președintele instituției nu a avut nicio implicare în negocierea contractului.
4.Care au fost cifrele de audiență pentru fiecare emisiune în parte?
Răspuns TVR: Conform clauzelor din contractul dintre SRTv și ARMADATA, pentru furnizarea serviciului de măsurare a audienței tv, informațiile solicitate nu pot fi furnizate.
5.Au existat contracte de sponsorizare și sau de publicitate încheiate pentru această emisiune? Dacă da, precizați numele societății comerciale/persoanei juridice și suma contractată. Dacă nu, precizați cauza.
Răspuns TVR: Contracte sponsorizare: SC PHYSIO EXPERTS SRL – KINETIC PLUS – masaj terapeutic pentru protagoniști, Deliciile Kronstadt – tort, SC BH TURIST SRL – the pines – o camera în cadrul pensiunii pentru depozitare echipament tehnic. Acorduri: SC Rent Helicopters Romania – realizarea unui zbor – tur de câte 20 min, SC BREAD & BUTTER SRL – spațiu filmare restaurant Tratorian Brașov. Contract plată în compensare: SC LUX Divina SRL și DACIA PLANT – asigurare cazare echipa TVR.
Conform Hotărârii TMB, administrația este obligate să pună la dispoziție răspunsurile de la întrebările 1 și 4. Hotărârea nu este definitivă.
Este revoltător faptul că administrația Gradea atribuie contracte, din bani publici, de cele mai multe ori pe sume consistente, unor realizatori externi, în timp ce peste 80 la sută din profesioniștii din TVR sunt plătiți la minimul grilei de salarizare! Este la fel de revoltător ca administrația TVR să cheltuiască milioane de euro pentru colaboratori sau pentru diverse case de avocatură, în timp ce studiourile teritoriale, inclusiv TVR din Republica Moldova,sunt subfinanțate, având un buget zero lei pentru investiții!
Departament Comunicare MediaSind TVR
București, 21 aprilie 2021