Claudia Nicolae, director general al Agenției Naționale de Presă AGERPRES
Prezentă la Conferinţa cu tema “Modernizarea serviciilor media prin inovaţie şi dialog“, organizată în zilele de 4 şi 5 martie 2019, cu sprijinul Comisiei Europene și la inițiativa Federaţiei Europene a Jurnaliştilor, în colaborare cu Federaţia Cultură şi Mass-Media FAIR-MediaSind, Claudia Nicolae, directorul general al Agenției Naționale de Presă AGERPRES ne-a acordat un scurt interviu.
Referitor la inteligența artificială și rolul acesteia în viitorul Jurnalismului:
“Am fost de acord cu câteva dintre ideile expuse, că nu cred că jurnalismul va putea fi înlocuit vreodată de inteligența artificială, că probabil un robot ne poate ajuta la crearea unei baze de date sau la crearea unei documentări, însă o analiză de concept și o analiză de conținut a unei idei, a unei știri, a unei povestiri, nu cred că am putea, într-un final, s-o lăsăm pe mâna unui robot.”
Totodată Claudia Nicolae consideră că adevărata provocare este aceea de a merge cu inovaţia pe calea pe care merg şi companiile private. “Cred că aceasta e adevărata provocare pentru noi: dacă reuşim să ne îndeplinim misiunea publică, din poziţia de agenţie naţională de ştiri, şi dacă putem să mergem cu inovaţia pe calea pe care merg companiile private. Cred că pentru noi aceasta este o provocare majoră. În aceste zile ne aflăm în faţa aniversării AGERPRES – pe 27 martie Agenţia împlineşte 130 de ani, deci are o istorie îndelungată de ştiri în spatele acestui nume, dar în fiecare an şi în fiecare zi suntem confruntaţi cu inovaţia realizată de companiile private, care pot absorbi pierderea tehnologiei. Putem şi noi să facem asta, dar vă adresez întrebarea: Putem să ne realizăm misiunea noastră publică şi să fim în acelaşi timp competitivi?”